Bliv gast på Snøvsen

Ansøgning er lukket for i år

Har du en drøm om at være en del af et fællesskab og se kysten fra havets synsvinkel?

Hverdagshøjskolen til Søs er for dig, som ønsker mere sejlads og fællesskab i din hverdag.
Om du aldrig har sejlet før eller om du allerede kender alt til sejlads, men ønsker mere af det, så er Hverdagshøjskolen til Søs lige noget for dig.

Sejlererfaring er ikke krav, men nysgerrig og en respektfuld tilgang til havet er.

Ved Hverdagshøjskolen til Søs (Aarhus) får du meget mere end sejladsen. Der bliver nemlig afholdt fællesdage med aktiviteter og fællesspisninger i løbet af sæsonen. Du bliver en del af en gruppe, som alle brænder for at være en del af et større fællesskab med udgangspunkt i havet, sejlads og Snøvsen.

Som gast på Snøvsen bliver du “højskoleelev” i din hverdag og kommer med på opdagelse og er selv med til at skabe eventyret ombord. Hverdagshøjskolen til Søs er et sted hvor det ikke bare handler om at blive bedre til at sejle, men også om at skabe et fællesskab, hvor vi løfter hinanden. Måske du bliver klogere på dig selv.

Du kan forvente at få kendskab til sejlads og lære en masse om det maritime liv. Aktiviteterne afhænger af fællesskabets engagement, fantasi og ønsker. Aktiviteter som kan ske i løbet af sæsonen er fx:

• Sejlads med temaer
  • Træning i vigtige manøvrer
  • Sejlteori
  • Badeture
  • Reparation og vedligehold af båd
  • Bålaftener med fællessang fra højskolesangbogen
  • Foredrag

Vigtigst af alt – at have det sjovt med os!

Du indgår – ligesom skipperne – i et forpligtende fællesskab, som er afhængigt af deltagelse og engagement. Der skal være en balance mellem at give og tage, så vi sammen finder en god vej igennem sæsonen og skaber magien sammen.

Det praktiske

Prisen for at være gast gælder for hele sæsonen (1. feb. – 31. dec.). Beløbet går til havneafgift, forsikringer, vedligehold og drift af Snøvsen, samt arrangementer til lands og til vands. Havets Højskole er en non-profit forening, der er drevet af frivillige, og alle de penge, du betaler, går ubeskåret til Hverdagshøjskolen til Søs og båden Snøvsen, som vi sammen kan få glæde af.

Gastpris: 2000 kr.

Der er plads til 30 gaster som sejler i en gruppe af 5 – 4 gaster og en skipper. Denne grupper vil ændre sig fra gang til gang så man møder alle. Som gast får du mulighed for at sejle en hel eftermiddag/aften (cirka fra kl. 16.30 til kl. 22.00) hver anden uge.

Ansøg som gast

Har du lyst og mod på at komme med ombord?

Så send os en ansøgning via nedenstående link. Her fortæller du lidt om dig og hvorfor du skal være en del af hverdagshøjskolen til Søs (Aarhus)

Sidder du med spørgsmål om at være gast, så skriv endelig til os på aarhus@havetshojskole.dk eller på vores SoMe (skriver gerne “Til Aarhus” i din besked da vi dele SoMe kanaler med vores søster projekt i København):
Facebook: Havet Højskole
Instagram: Havets.hojskole