Hverdagshøjskolen til Søs (Aarhus)

Er DU nysgerrig på at blive skipper hos Hverdagshøjskolen til Søs v/ Havets Højskole?
Send en ansøgning i dag og bliv en del af fællesskabet!
Ansøgning til gast er lukket for i år

Hverdagshøjskolen til Søs er for dig, som drømmer om sejlads og fællesskab. Det er både for dig, der gerne vil lære at sejle og drømmer om at få en fod indenfor i en verden af sejlads, og for dig, som allerede kender til sejlads, men ønsker mere af det i hverdagen. Sejlererfaring er derfor ikke krav, så længe du bare har en nysgerrig og respektfuld tilgang til havet.

Som gast eller skipper bliver du en del af et fællesskab med fokus på læring, eventyr, højskolehygge, nærvær og fordybelse. Gennem forskellige frilufts- og sejladsaktiviteter er det hensigten at stimulere nysgerrighed og styrke deltagernes kendskab til havet og hinanden.

Hverdagshøjskolen til Søs er en del af foreningen Havets Højskole, som har en afdeling i Aarhus og København. I Aarhus sejler vi på Snøvsen, en Spækhugger (24 fod), som ligger i Marselisborg Havn.
Sammen klargør vi båden og søsætter den, hvorefter sejladsen begynder. I oktober gør vi sammen båden klar til at komme på land igen.

Hos Hverdagshøjskolen til Søs drømmer vi om:

• En masse sejlads i Aarhusbugten, og måske ture til andre destinationer
  • Eventyr i hverdagen
  • At skabe et højskolefællesskab, der binder os alle sammen
  • Fællessang fra højskolesangbogen
  • At gøre det mere tilgængeligt at komme ud at sejle

Lyder det som noget for dig? Så send os en ansøgning inden den 14. Januar. Find ansøgningsformularen herunder eller læs mere om at være gast HER.

DCIM\100GOPRO\G0020045.JPG