HØJSKOLETOGTER

Højskoletogter i Danmark:

Havets Højskole samler højskoleenergien og oplevelsen i en række togter rundt i danske farvande. Togterne vil bygge på højskolens formål om at oplive, oplyse og opleve – i en maritim kontekst og med eventyret som middel. I 2021 blev der afholdt et prototype-højskoletogt i DK i Snøvsen, Pomfritten og Ingeborg (en lånt x79’er), som i allerhøjeste grad bekræftede os i værdien i disse højskoletogter.

I 2022 vil togterne blive arrangeret internt i fællesskaberne omkring Havets Højskoles både. På sigt håber vi at have nok højskoleskippere ombord i projektet til at kunne tilbyde højskoletogter til offentligheden.

Jordomsejling:

Havets Højskole drømmer om – og arbejder mod – at manifestere sig i en jordomsejling med tre større sejlbåde. Her vil vi afgå fra Danmark med en besætning af skippere, højskoleundervisere og elever. Jordomsejlingen opdeles i mindre togter, som danner rammen for de enkelte elevholds løbende udskiftning. Undervejs vil eventyret, kulturmødet, dannelsen og oplevelserne være i højsædet. Ud i verden og ind i fællesskabet!

Vi arbejder med et budget på 8 mio. DKK til jordomsejlingen og søger derfor samarbejdspartnere i dette drømmeprojekt. Kontakt os endelig, hvis du kan se nogle muligheder.