Bliv skipper på Snøvsen

Ønsker du at sejle mere i din hverdag og lære andre om sejlermiljøet?

Hos Hverdagshøjskolen til Søs (Aarhus) kan du blive frivillige skipper og på den måde være med til at skabe en masse sejlads i trygge og sikre rammer for gaster som måske aldrig har sejlet før.
Sejladsen er selve grundstenen i højskolen, og skippere er derfor en helt essentiel del af fællesskabet, sammenholdet og eventyrene.

Som skipper hos Hverdagshøjskolen til Søs (Aarhus) kan du forvente at få mere sejlads i din hverdag krydret med massere af nye venskaber. Fællesskabet er i centrum og er et samlingspunkt for både skippere og gaster, så alle er en del af de fælles aktiviteter der er i løbet af sæsonen.

Hvad kan en hverdagssejlas byde på?

Dette er et punkt vi i samarbejde udvikler efter skippernes erfaringer, evner og lyst.
Det kunne fx. være:

• Sejlads med temaer
  • Træning i vigtige manøvrer
  • Sejlteori
  • Badeture
  • Reparation og vedligehold af båden
  • Eller blot hyggeture med badning i det gode vejr

Vigtigst af alt – en masse sjov!

Som skipper ved Hverdagshøjskolen til Søs (Aarhus) er man altså en del af et fællesskab sammen med gasterne, som er afhængigt af deltagelse og engagement. Sammen skaber vi magien og oplevelser i løbet af sæsonen.

Det praktiske

Du får én fast sejlads om ugen med 4 gaster, mellem mandag og torsdag. Sejladserne er skemalagte, så vi sikre at alle kommer på vandet med nye gaster og skippere. Det betyder at du ikke altid er ude med det samme hold. Du er som skipper ansvarlig for at skabe en tryg og sikker sejlads og give din viden videre.
Gasterne har forskellige niveauer og det er derfor vigtig at du har nok erfaring til at kunne varetage Snøvsen, gasterne og sikkerheden. Der vil være mulighed for at blive oplært i Snøvsen.
Det er ikke et krav, at du har erfaring med at undervise i sejlads, men at du har interessere og lyst til lære fra dig.

Har du lyst og mod til komme med ombord?

Så send en ansøgning for at blive skipper via nedenstående link. Her kan du fortælle om dine sejlererfaringer og motivation for at bliver skipper.

Sidder du med spørgsmål om skipperrollen, så skriv endelig til os på aarhus@havetshojskole.dk eller på Facebook og Instagram.